torsdag 13. mai 2010

En titt innom en av nabogårdene...

Denne stolte karen er en av våre mange hyttenaboer:


Hanen Dennis ;)


Se, hvor stolt han spankulerer i høneflokken sin :))


Flotte høne-damer med perlemønster...


Tuppa,tuppa,tuppa...


Ikke så verst å være hane og høner i denne gården... :D  Måtte bare ta noen bilder...

Egentlig var det disse som skulle beskues:


Ny-utklekkede vaktel-kyllinger...


Dessverre var dette uklare bildet det beste. Og det var maaaange bilder som ble tatt!  Fotografen må ha vært helt shaky over nyskapningene ;)  Må nok ta flere ganske snart, om 6 uker skal disse være klare til å legge egg!! Snakk om å ha det travelt!


Vårlig på holmetur i dag :)) Endelig blomstrer rød-sildren.

I morgen er det arbeidsdag for noen av oss, men så er det mini-langhelg :)) Kos dere uansett og ha flotte mai-dager!

7 kommentarer:

Beate sa...

Klukk, klukk, flotte høner og hane. Fargerike vesener, riktig flotte. Så nesten sydlandsk ut, helt til jeg skimtet sneen. Burre har nok lyst på de.... Klem..

Christin sa...

Wow, for en stolt og flott kar. Heldige er hønene. Helledussen for noen søte små da, de vokser alt for fort.
Nydelig blomst, rød sildren.
Ha en fin helg og 17.mai feiring :)
Klemmer

Tovepia sa...

Hei på deg, Randi;) De kjøkkendørene du viser under her er verneverdig! Har en del av kjøkkenet på hytta med disse skyveskapene på skrå;)

Sannelig har du naboer som bruser med fjærene;) Søte og fine er de også!
Har et mobilnett på hytta jeg også som går råtregt, så her gjelder det å smi mens nettet er på;)
Ha ei flott helg og klem fra meg;)

My little footprints sa...

Hei!
Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg! Jeg måtte jo ta meg en tur til bloggen din og se hvem som hilste på :)
For en herlig blogg du har! Var så nydelig disse små kyllingene! Kanskje med tid vil det blir lit høner her i gården også. Hadde vært litt koselig! Er så hyggelig å stelle for, og plass ute har vi nok av! Men vi får se hva tiden bringer!
Ønsker deg en fin helg og en god 17-mai feiring!
Med vennlig hilsen Beth

Havfruen sa...

Å hælledussan....der skulle jeg ha vært...høner og haner er favoritt etter hund:)) Så herlige de var. Slike hyttenaboer kunne jeg tenkt meg å hatt også:)
Ha flotte dager, klem fra meg:)

ide-puffen sa...

Hurra for herlige bilder!!!! De to brune hønene under de perlehønene er Norske jærhøner og de to kyllingene på badet er av denne rasen(de tror de er papegøyer og trives best på skulderen he he)
Kos dere videre inn i helgen.

Klem
Randi

Barbros lille atelier sa...

Utrolig flott hanebilde! Og nydelige kyllinger! Har alltid drømt om å holde en liten kylling - de er jo bare sååå søte:-)

Klem

Related Posts with Thumbnails

Følgere