tirsdag 12. januar 2010

Re-design


Det er noen plagg man egentlig aldri har hjerte til å kaste... I helga var jeg på leting etter gamle "skatter". Da fant jeg dette gamle koksgråe ull-skjørtet innerst i et av skapene:

Bare litt damping først, og så fjerning av noen nupper...

Skjørtet var veldig langt, så jeg tenkte jeg skulle prøve å kreere en vest/tunika av det. Det var også ganske rett i fasongen (en ganske svak A) . Jeg tok sjansen på å klippe tvers over bredden der hvor skjørtet smalnet inn over hoftene.


Her er det merket opp hvor hals- og armutringningen skal være. Jeg fant ut at det beste var å tråkle markeringene.


Ferdigklippet... Da var den verste jobben gjort! Synes nesten det er "skummelt" å bruke saksa...


Detalj I; smal hvit kantestrikk rundt ermene og i halsen

Detalj II; strikket blondekant etter mønster i Dale`s strikkehefte nr. 37

Detalj III; strikket hjerte som foreløpig planlegges å syes fast rett under utringningen


Hvordan sluttresultatet blir, er ennå ikke helt sikkert ;) Her skal det både strikkes og syes, og perlene skal også frem fra gjemselen :)


Ha en fortsatt god kreativ kveld :D

4 kommentarer:

Edel sa...

Hei Randi. Så koslig å se at du også har begynt å blogge om hverdagen. Det skjørtet du har omsøm av ligna veldig mye på det Leikny strikka til deg og meg. Husker du det? Det var med grå vest til med naturhvite stjerner på.......

Randis side sa...

:) Husker veldig godt det settet med skjørt og vest, som Leikny strikket til oss! Det endte med at skjørtet ble bol til en genser og vesten ble til ermer en gang på midten av 80-tallet! Så allerede da holdt vi på med re-design, eller omsøm som det ble het den gangen :)

Randis side sa...

PS. har du forresten ditt i behold ennå??

Unknown sa...

Nei æ har nokk kasta det før æ skjønte at sånne ting må man ta vare på. Æ har en ulljakke etter mamma strikka i hullmønster, den har ho brukt så mye at den ene armen e hullat men æ har ikke råd å kaste den. Har planer om å sy puter av den men da sa sofie emilie at man klipper ikke i mor sine klær.

Related Posts with Thumbnails

Følgere