søndag 7. februar 2010

Gjenbruk...

Denne helga har det vært nydelig vær ute og temperaturen har variert mellom -10 og 0 gr. Deilig turvær, men som dere vet, vi pakker! Så her i gården har ikke vært tid til verken trim eller håndarbeid. Dvs;

Denne har jeg hatt bruk for (sprettekniven altså) ...

... og dette har vært grunnen til det (kasserte plagg)

Denne boksen har fulgt meg i mange år...

Dere trudde vel ikke det var banan-chips i boksen?? :) Neinei, det er der jeg har knappene mine.. Og som dere ser, det er ikke akkurat en samling jeg kan skryte av, nei!

I dag har fruen i huset gjennomgått plagg som var satt opp på loftet i årenes løp. Her kastes ikke knapper! De må tas vare på!!!

Jeg har alltid likt knapper. Da jeg var barn likte jeg å leke med knappene til snille mamma. Hun hadde knappene i en kaffeboks, og hadde maaaaange. Det var så morsomt å sortere disse i farger, størrelser, tre dem på tråd og sånt. Men det var jo sånt man gjorde for mange år siden, og lenge før vi fikk data :) Jeg har også ei venninne med mange knapper. Hun har dem i esker, som har jeg fått rote i, og der har jeg funnet noen skatter til mine strikkevesker. Misunner henne kanskje litt (?)

Vel, som dere ser på bildet over er bananchipsboksen knapt halvfull...

Men; etter søndagens lille "håndarbeid" har samlingen økt! Syns ikke dere også at det var en lønnsom dykk i avlagte klær som skal på søppeldynga??? Disse brune, blåe, gråe og hvite knappene matchet hverandre godt; det så så rolig ut i knappeboksen...

Men når man rister på den, ser det sånn ut.... Rot!
:) Vel, måtte bare leke litt med dem :D

Ha en fortsatt fin søndag, med eller uten knapper!

2 kommentarer:

Villblomsten sa...

Jeg har også mange gode minner fra min grandtantes knappeboks :-)
Har min egen også selvsagt , men den føles ikke like spennede :-)

Unknown sa...

Hei. Så artig å se at du også samler på knapper, sjøl har æ en stor karamellboks med knapper.
En stund etter at mamma hadde flytta på Porstun så rydda vi på kammerset og der fant æ flere medisinbokser som var full. Æ så ikke ka som var i de, tenkte det var gammel medisin og at det skulle leveres på apoteket. La de på kjøkkenbordet og skulle putte de i veska og ta de med innover. Men så ble æ litt nysjerrig og så i boksan og der var det ikke medisin men masse knapper sortert etter farge. Tenk så flaut om æ hadde levert de inn på apoteket.
Mamma var og en som ikke kasta noe plagg før alle knappan var spretta bort.Tror vi e arvelig belasta med å ta vare på knapper.

Related Posts with Thumbnails

Følgere