søndag 18. april 2010

Avslappet og gjenbrukskjolen...

Denne helga har vært veeeldig rolig og avslappende.  Egentlig har det ikke skjedd noe, verken med oppussing eller håndarbeid.  Det har også vært et snev av bloggtørke.. 


I ettermiddag er imidlertid gjenbruks-kjolen tatt fram igjen.  Den har blitt lagt til side etterat Porsangervottene kom på banen.  Til helga er det bursdag i familien - 70 runde år - og for å få brukt denne i år, bør den jo bli ferdig nå.  Senere utover våren vil den bli altfor varm ;)



Selskaps- og brudesalongen i Alta fant jeg dette lekre båndet..  Stakk innom der da vi egentlig var på handletur for å finne fliser til kjøkken og bad. Vegg i vegg (og med en dør imellom) med fliseforretningen ligger brudesalongen.  Dit er det alltid hyggelig å stikke innom, om ikke annet for annet enn å bli inspirert :) Der har de ulike stoffer, mye blonder og bånd og masssse garn.  Og så syr de forskjellige klær på bestilling.


Slik tar det seg ut med det flotte båndet.  Den gjorde seg, ikke sant?? :D Ehem... Må nok innrømme at billig var det ikke ;) Men når man faller, så må man bare, ehhh... ? 

Med det båndet passer verken rosa eller grønt hjerte♥, som jeg skrev om i et tidligere blogginnlegg.  Regner med at det blir et hvitt ett, med sølvgråe småperler :)



Selv om det har vært en avslappende helg hjemme, har det blitt daglige gåturer  i finværet for fruen i huset sammen med Burre.  Har også tatt fram hagestolene, og har fått slikket litt sol samtidig som jeg har fått lest :) Det har med andre ord vært nok en helg med fantastisk vær, selv om vi våkna fredagsmorgen til litt hvitt på bakken.  Men det er historie og tinte fort bort.  Det er det fine å bo på en av Norges tørreste steder; lite nedbør!! :)

Ellers; oppussinga har stoppa helt opp.  Halvparten av beboerne på denne adressen har ligget nesten ei uke nede for telling fullpakket av influensa.  Da har den andre halvparten også blitt litt satt ut.. ;)  Vinduene er visstnok kommet, men regner med at kjøkkenet skal prioriteres nå hvis fóringene er dukket opp til innredningen. 


Nå er det  straks nest siste episode av Himmelblå TV`n.  Kjedelig om man ikke skulle får den med seg ;)

Ha en fortsatt fin kveld!  Så må vi bare håpe på at askeskyen holder seg langt unna oss kommende uke!

7 kommentarer:

Havfruen sa...

Den kjolen håper jeg du viser når den er ferdig. Så bare helt knall ut!!
Hatt en lat søndag vi...med snøstorm!! Bare sittet og sett ut..
Nyt kvelden din, ja jeg også håper vi slipper aske..
Klemmer:)

Barbros lille atelier sa...

Er også veldig spent på den kjolen. Ser kjempefin ut! Og skjønner veldig godt at du bare måtte ha det båndet. Nydelig!

Klem

Christin sa...

Gleder meg til se den kjolen helt ferdig :)Det båndet er bare nydelig.
Håper dere er friske nå.
Med ønske om en askefri uke for oss alle, god søndagskveld :)
Klem

Tovepia sa...

Dette blir en lekker kjole! Nydelig topp på den og flotte blonder!
God bedring i heimen og klem fra meg;)

Tonemor sa...

Gleder meg til å se ferdig resultat. Tror den blir kjempe fin.
Egentlig er det vel litt godt med slike helger også innimellom.
Ha en flott dag.
Klem Tone:-)

karinanna sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min. Den kjolen du holder på med tror jeg blir kjempeflott. Går ut fra at vi får se hvordan den blir til slutt. Så flott at du fikk reparert pesken. Håper også at asken holder seg borte, skal ut å reise med fly to ganger i mai.

ide-puffen sa...

Heia i luken.
Den kjolen blir det bestilling på he he. Den ser spennende ut og fine farger. Blir vel "one og a kind".
Det var deilig med rolig hyttehelg for meg. Måtte komme meg bort for å lade opp litt. Men nå er det ny uke og full fart. Tror energien ville steget ennå et par hakk om snøen hadde smeltet og gresset ble grønt men men.
Nå skal jeg krumme halsen og ta fram tanga i verkstedet.
Ha en deilig dag
Klem

Related Posts with Thumbnails

Følgere