onsdag 14. april 2010

Småpusk med skinn...

Før påske ble jeg forespurt om jeg visste om noen som kunne reparere en liten skinnkofte sydd av kid-skinn (kje).  Den er blitt brukt av ei lita jente...


... for over tretti år siden.  Jenta er blitt stor og mamma til to.  Nå var tida for at småguttene hennes skulle få bruke den ...


... men det var en stor flenge fra halsåpningen og nesten helt ned til jarekanten...

OK.. Jeg tenkte som så, at det kunne da ikke være noe problem å få den reparert. Siden jeg syr saueskinn, satset på jeg på at jeg kunne bruke det samme utstyret til å reparere denne barnekofta i kid-skinn :)


Masse klemmer må til for å holde skinndelene sammen!  Skinndelene ble sydd sammen for hånd med vokset lintråd.


Praktiske papirklemmer holder også fóret sammen, som også måtte syes for hånd.


Nå er kofta, eller pesken som den vel egentlig heter, siden den er av skinn, klar til bruk.  Så får vi håpe at lille Haakon kan bruke den til neste år. Skjønt, det går det rykter om sne på hjemplassen deres nå i skrivende stund, så kanskje den taes i bruk på 17. mai allerede??   ;)

Uansett vær; Det er i skrivende stund straks leggetid, så da er det god natt herifra! :)) 

4 kommentarer:

Tonemor sa...

Wow. For et arbeid.
Flink du er.
Ha en fin dag
Tone

Christin sa...

Nydelig kofte og så flott arbeid du har gjort :)Tenker eieren blir glad nå :)
Klem

Havfruen sa...

For en nydelig jakke!! Skikkelig arbeid du har gjort med den også:) Flink!!
Godt at gutten ikke fryser, ikke mye som minner om vår her heller.
HA en flott dag, klemmer fra meg:)

Barbros lille atelier sa...

Oj, så flink du er! Nydelig, liten kofte!

Klem

Related Posts with Thumbnails

Følgere