søndag 7. november 2010

Novemberlys...

Nå er det knapt par uker igjen før vi er inne i mørketidaTo måneder uten sol...


I helga har vi hatt frost og sol :)  Lav sol som gir slikt flott novemberlys.



Novemberstemning utover fjorden...


Gode venner på søndagstur i fjæra :)


"Æ finn en stein i mellom tusen millioner steina og sætt mæ ned en liten stund..."
(Sitat fra en sang skrevet av den lokale komponisten og låtskriveren Ivar Thomassen)


Vel hjemme; Tyttebærkransen henger på veggen ved ytterdøra.  Om en måned kan den dekoreres med julerød sløyfe :)

Ha en fin uke, denne andre i november!!

10 kommentarer:

Havfruen sa...

Nydelig novemberlys.....og flotte bilder:) Ja, tenk, 2 måneder uten sol. Etter at vi flyttet hit, er det motsatt for min del. Aldri sett sola så mye...det forbauset meg veldig sist vinter. I Trondheim forsvant sola men det gjør den ikke i flattlandet her. Utrolig deilig å oppleve.
HA en fin ukestart...her er det blankis etter noen få snøfnugg....klem til deg:)

Tovepia sa...

Nydelige bilder av en kommende vinter og mørketid. To måneder uten sollys kan vel tære på, men det er lys i tunnelen;)
Ha ei flott uke og klem fra meg;)

Josefine sa...

Hei Randi

Så nydelige bilder fra hjemstedet ditt. Blir helt overveldet av den fine naturen dere har!
Men skjønner godt at det er spesielt å gå inn i mørketiden, det har jeg aldri opplevd.

Men regntiden derimot...hi.hi

Kjempefin krans du har på døren din. Skjønner du er en livsnyter med så mange lutefisk middager! Og klart det må være akevitt til...

Ønkser deg en flott ny uke, klem

Stubbetufsa sa...

Så flotte bilder, Randi!
Ha ei riktig fin uke!

Tonemor sa...

Flotte stemningsbilder.
Ønsker deg en flott uke
Klem Tone

Tino sa...

Så flott bilder! Jeg synes det er mørkt nok her på østlandet om vinteren, men 2 mnd uten å se sola må være ganske spesielt. Sikkert annerledes om man er oppvokst med det, til gjengjeld har dere jo flotte og lyse sommere.
Så fin tyttebærkrans, tror jeg skal forsøke å lage noen slike.
Ha en fin dag!
Klem T

ide-puffen sa...

En herlig tid vi er inne i hvis man takler mørket. Det fine med mørketiden er de blå timene. Spesielt lys der oppe og serlig når det er bitende kaldt. Fine bilder. Her er sol og sne så langt øye kan se. Godt å holde på i juleverkstedet mitt nå ja.

God mandag til deg.

Klem

Anita Tørmoen sa...

Flotte novemberbilder. Håper jeg får oppleve midnattsola i nord en gang,- det er vel verdt mørketiden tenker jeg. Ha en fin novemberuke:)

Livet i Nord sa...

Hver årstid har sin sjarm! -og selv om vi går inn i mørketida med stormskritt så har den jo noe veldig koselig med seg. Det er ingenting som er som det spesielle "adventlyset" som vi kan ha her nord på en klar fin vinterhimmel.
Flotte bilder!!
Ønsker deg ei fin uke:D

Bling - our elf on the shelf sa...

Novemberlyset er virkelig nyderlig, og at det gir vakre bilder er jo du et levende bevis på :)

Jeg har en liten giveaway inne på bloggen min om du har lyst til å delta ;)

Ha en fin dag.
Klem

Related Posts with Thumbnails

Følgere