onsdag 5. januar 2011

Klassiker...

Nytt år, nye muligheter :) Gammel klisjé, men veldig oppmuntrende :))


Med jula bak oss, og en januar uten nissestrikk, er det på tide med noe nytt og inspirerendePå strikkepinnene er en klassiker, en helt vanlig Marius-genser til mannen i mitt liv ;)


Veldig optismistisk - tynt  mini-alpakkagarn og ulik strikkefasthet fra det som står beskrevet på papirringen rundt nøstet (husker ikke hva ordet for den papirringen...) Så her er det bare å prøve seg fram.  Har strikket prøvelapp og regnet ut maskeantallet.


Så optismistisk at jeg allerede har bestemt meg for å strikke en genser til meg selv når den første er ferdig ;)  Synes denne i ribbestrikk er bare lekkerHar sett den i lysegrått med hvitt og rødt mønster.  Men... Når man har noen kilo for meget både her og der, vil det nok bli fremhevet av en modell som sniker seg inntil kroppen ;)


... så da blir det mest sannsynlig denne :) Well, time will show!

Her nord er det kaldt, nesten minus 20, og kraftig vind, så aller helst skulle genserne vært ferdige nå allerede.  Det er varslet storm, men det ser ut for at den passerer oss, heldigvis :) 

Ha en flotters kveld og en finfin torsdag. Vi høres,
... og forhåpentligvis er jeg ferdig med vrangborden neste gang ;)

6 kommentarer:

Josefine sa...

Å den genseren var lekker! Disse mønstren minner meg om 60'tallet, syntes de er skikkelig flotte.
Gleder meg til å se den ferdig:))

Fikk meg en latter når du var innom på besøk nettopp..det er litt forvirrende med alt som skjer på farge fronten ..hi.hi

Var på et trend seminar i fjor høst. Der snakket de om at dette året kommer både gull, sølv og bronse, gjerne mixet sammen på en ny måte. Det blir jo spennende å se...

Go'nattklem fra meg

Anita Tørmoen sa...

Jeg synes også den i ribbestrikk er flott, men litt dumt at ribbene slutter midt på brystet da, nei, vi får nok heller strikke den nederste tenker jeg. Den er jo superfin den også:)

Randi sa...

Begge gensrene er nydelige.
Etter mye god mat sliter jeg med at livlinja mi går UT der de fleste overdeler svinger INN...
Er litt for glad i god mat til å gjøre noe drastisk med det.
Godt at noen oppskrifter tar hensyn til min "skjønnhetsfeil":)
Ha ei trivelig helg!

Tovepia sa...

Nydelig disse genserne, men jeg slår et slag for den opprinnelige modellen, tror den holder best i lengden;)
Tøff er du som setter igang med så tynt garn;)
Kos deg, klem fra meg;)

EllenSand sa...

Flott gjenbrukskjole under her og utrolig flotte sko. Nydelige!
Ellen :)

Anonym sa...

Nydelige gensere.
Synes også du er tøff som strikker jumper i så tynt garn.
Ønsker deg en fin helg.
Klem Mio

Related Posts with Thumbnails

Følgere