fredag 14. januar 2011

Feriedrømmer...

Med en vinter med mange kalde kuldegrader og mye sne, drømmer de fleste om sommer og sol :) Denne bloggersken har et sug...


Et sug mot kaldere strøk... Til landet med de kalde kyster :)

... til Svalbard med alle de underligste fjellformasjonene..


... og hvor det fins kun én konge...


... kongen av Arktis... :)

Der hvor man må kle godt på seg for de lengre turene...


... og hvor snescooter´n er den mest brukte farkosten...


Omens du venter på sommeren, som kanskje aldri kommer akkurat i år...



...nøyer du deg med å ta og føle på det som kan minne om en vårblomstring...

Når vår-solen kan være skarpest...


... kan noen tilbringe timer under jorden i is-grottene...


.... mens andre bare koser seg i solveggen med årets første utepils :))


Bilde fra siste syden-ferie... Sjekk den rosa bakerst på bildet, mens turkompisene brisker seg brun og fin i forgrunnen :D Slik er det å være født naturlig hvit :)) 

Til tross for utelatt brunfarge for enkelte (les; meg), er syden desidert den mest avslappende måte å feriere på. 

Bildet er hentet fra FB ´s sise "Vi elsker London"

I februar bærer det avgårde på en langweekend til storbyen London, byen i mitt  Slettes ikke så dårlig det heller :))
Hvordan er det med deg? Har du en lengt etter spennende reisemål? Uansett; ha en fortsatt god helg og gjør det beste ut av det, uansett vær :))

7 kommentarer:

Myrte ♥ sa...

Nå satte du ferie-inspirasjoner i hodet på meg ;) Vi må ha vår årlige sydentur på denne siden av sommeren, ellers kreperer jeg med min atopiske eksem. Og når vi først snakker ferie er det uaktuelt i fht. eksemen å dra til kaldere strøk =) I bunn og grunn skulle vi bodd i syden i vinterhalvåret så jeg hadde vært frisk og fin, men livet er nå en gang ikke slik at man kan velge det per dags dato.

Men vi sparer til en av våre drømmereiser da - USA! Ja, godt det bare er 3,5 år til jeg er ferdig som student og kommer til å vasse i penger. Hvertfall i forhold til hva jeg gjør nå ;)

Jeg fikk skikkelig sommerfeeling av banneret ditt! Blomsterdekoratør som jeg er, finnes det ei noen vakrere blomst enn gerbera! Eller, ranunkler deler den plassen ;) Ønsker deg en strålende helg! =)

Tino sa...

Vakre bilder fra Svalbard, men må si at for meg frister det nok mer med reise sydover.
Høres herlig ut med London tur!

En fortsatt god helg til deg!
Klem T

Havfruen sa...

Svalbard ser bare så herlig ut....utrolig flotte bilder. Sannelig om jeg vet...syden eller svalbard.
London høres jo topp ut det også. Her er det lite ferieplaner. Blir vel hytta, hehe:) Huff, det hørtes kjedlig ut:)
Ha en fin lørdag, klem fra meg:)

Anonym sa...

Nydelige bilder.
Men det frister nok mer med sol og varme enn snø og is.
Høres herlig ut med London tur.
Her er det også lite ferieplaner, pleier å reise på hytta.
Ønsker deg en fortsatt fin helg.
Klem Mio

Anita Tørmoen sa...

Flotte bilder fra Svalbard. Du er heldig som har fått være med på en slik tur med snøscooter. Det ser så gøy ut. Jeg ser frem til å ta bobilen ut fra vinterlageret, for da starter våren for oss:)

M sa...

Hei snupp! Takk for hilsen!
Jeg jobber i reiselivsbransjen, så det å drømme om å reise hører hverdagen til.....nå tar jobben all energi, men forhåpentligvis får jeg snart friiiii!
Jeg har reist veldig mye de siste årene, så det er litt deilig å ta det rolig også, må innrømme det...Spennende bilder fra Svalbard!
Klem,M

ide-puffen sa...

Herlig innlegg av den naturlige hvite.
Svalbard er herlig. Vært der på hyttetur flere ganger. Grumantbyen(spøkelsesbyen) er en spennende avstikker på tur til Barentsburg. Men sin enorme hammer og sigd i fjæra som minner om andre tider.
Ellers hvis jeg skal ramse opp reisemål som jeg vil gjennomføre før jeg er 100 så blir det nok et litt for langt innlegg. Men jeg drømmmer om Cuba, Italias småveier med bil, New York igjen, Roma på våren er også vakker. Nei og nei nå fikk jeg lyst å sjekke restplasser du!! Tar gjerne en kjapp tur til syden får å stilne suget etter eventyr. Men dårlig med dollars etter jul....Alltid gratis å drømme.
Klem fra Lakenskrekken

Related Posts with Thumbnails

Følgere