torsdag 6. oktober 2011

Dagslys og ørelys...

Mens sommerblomstrene fremdeles strekker seg mot dagslyset, som det bare blir mindre og mindre av for tida, uvitende om at det er meldt snevær fra i morgen av...


... har denne bloggersken testet ut ørelys.

Etter å ha vært plaget med svimmelhet (krystallsyken) i par uker nå, ble jeg anbefalt å prøve ørelys.

Her er det snakk om levende ild, og av sikkerhetsgrunner bør man ikke anvende ørelysene på seg selv. Mannen i mitt liv ga beskjed: "Han turde ikke sette fyr på meg" ;) Men ei av mine gode venninner, som hadde brukt slike i mange år, hjalp til mer enn gjerne :))

Først tenner man på lyset... Obs! Håndkleet skal ikke være under hodet! Men over deg for beskyttelse mot evt askesøl.

Skeptisk? Neida, ser bare sånn ut :D

Ørelyset settes loddrett ned i øregangsåpningen.  En skal høre en behagelig knitre-lyd og susing fra flammen etter at lyset er tent. 


Her begynner det å bli varmt... Ser dere den røde streken? Når flammen kommer ca 1 cm over den, må ørelyset slukkes i et glass vann, som man har lett tilgjengelig.

Ozzy

Denne sjarmerende Boston terrieren stakk også innom for å sjekke om alt gikk riktig for seg :)

Om det funket? Foreløpig virker det som at ørelysbehandlingen hjalp littegranne :) Ikke minst - den fjernet en god del ørevoks :)) Og i følge min venninne hadde jeg ganske rene ører ;)


På myrra.no kan en lese hvilken effekt bruk av ørelys gir: " Ørelysene virker lindrende og avslappende ved bl.a. ørebetennelser, bihulebetennelse, øresus, hodepine, og forkjølelse. Ørelys-behandlingen fjerner også ørevoks på en behagelig og helt smertefri måte. " 


Med ønsker om en god kveld!   Straks helg!   Det gjør ihvertfall godt for kropp og sjel!

PS. En får kjøpt ørelys i naturmedisin butikker, eller en kan bestille via nett fra Jahpron i Bodø.

2 kommentarer:

Livet i Nord sa...

Spennende det der! Får håpe det hjelper da for krystallsyken er ikke til å spøke med:(
God bedring og lykke til:D

-Jada, her er det flere som har problemer med bloggen!!

ide-puffen sa...

Så spennende. Får man kjøpt slike på linken din? Vel jeg kan vel sjekke det selv hehe.
Bra det virker. Har en venninne med krystallsjuken så kanskje noe for henne.
Ha en koselig kveld Randi
Hilsen din navnesøster :)

Related Posts with Thumbnails

Følgere