torsdag 16. desember 2010

Julekrybben...

Det fineste av all julepynten her i heimen, er julekrybben.


I stallen fins både Josef og Maria med sin nyfødte ...


... og selvfølgelig dyrene og engelen :)


Der kommer de tre konger stor med sine gaver....


... og gjeteren med sine små-lammer har også funnet veien dit...


Når krybben er på plass, stiger julestemningen.  I år kom den sent på plass,  til nynning av sangen "Et barn er født i Betlehem". En fin luke i kalenderen den 15. desember!

I dag skriver vi 16. og dyrebar feriedag! En av de beste gavene i min egen adventskalender!
Ha en riktig finfin dag til alle; om du styrer og steller til jul eller er på jobb, eller rett og slett bare nyter det gode av dagen :) 

7 kommentarer:

Tonemor sa...

For en nydelig julekrybbe. Det minner meg på at jeg må få frem min også.
Ønsker deg en nydelig fri dag.
Klem Tone

Anonym sa...

Nydelig julekrybbe.
Ønsker deg en fin torsdag, nyt fridagen din og kos deg masse.
Klem Mio

Tino sa...

Nydelig julekrybbe!
Nyt adventstiden videre!
Klem T

Anita Tørmoen sa...

Den julekrybben er utrolig fin:)

Lykkeliten sa...

Så nydelig krybbe:)
Slike gir virkelig julestemning, og jeg husker de godt fra jeg var mindre! Har ingen selv, men tenker at vi må ha det:)
Her styrer vi med å stelle til jul, og det er å nyte livet;-) Desember er herlig!

Ha en strålende helg
Klem:)

Tulip sa...

Ja, det er koselig med julekrybbe.har vært å sett på en slik selv, men konkluderte med at: nå har jeg julepynt-kjøpestopp...i mange år fremover! Hvis ikke må huset bygges ut først!

hehe

Josefine sa...

Det var en skjønn krybbe! Så koselig å ta en sånn skatt frem hvert år...

Ønsker deg en flott julehelg, nyt dagene:))

varm juleklem

Related Posts with Thumbnails

Følgere