mandag 13. desember 2010

Engler av stål og barnlige boller...

Dagene løper av gårde.  Korets julekonsert er unnagjort, julebordet likeså :) Ingen sangøvinger før ut på nyåret betyr bedre tid til julestyr ...

Bildet er lånt fra Cacas.no

... men to bursdager skal feires til helgen :) Tjoho! Bake, kake, søte :)


Se hva som henger i kjøkkenvinduet! En engel :))

Engel I

En engel av stål. Viklet etter idé og oppskrift fra navnesøster og møbeltapetserer Randi med den fine bloggen Idé-puffen. Om du ikke har besøkt henne før, anbefales det å ta en tur innom sida hennes.  Hun har, midt i hektiske julestria, brukket den ene armen tvers av.  God bedring til henne!!

Engel II

Engel III, IV, V, etc ;)

Idé-puffen har brent sine engler, men hun har laget sine av jerntråd.  Har ikke ennå fått testet ståltråden jeg har brukt, syns de var var fine blanke...

Juleforberedelser i heimen i dag: Ingen jul uten risbollerForbinder det med barnebursdager ( i gamle dager i hvertfall), men passer veldig godt i jula også.



Klar for servering på kakefat fra mammas kjøkken ;)


Oppskrift:

250 g delfiafett
200 g kokesjokolade
2 stk egg
200 gr sukker
3 ss espressokaffe
150 g puffet ris

- Smelt delfiafett og sjokolade sammen. Avkjøles.
- Pisk eggedosis av egg og sukker. Rør inn kaffe og blandingen delfiafett/sjokolade. Rør inn puffet ris lett.
- Sett bollene med to skjeer i papirkakeformer.

Avkjøles og oppbevares kjølig.

******


Dagens gave: et rødt glasshjerte til halv pris på Mega :)


En finfin tirsdag ønskes herifra :)

9 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

De englene har du virkelig fått dreisen på:) Superfine var de:)

Havfruen sa...

Randi/ide-puffen er kjempeflink!! Knallfine engler.
Koselig med litt bursdagsfeiring i førjula, blir litt ekstra familikos av det:)
Javisst er Major bortskjemt, hehe:) Nekter ikke for det....
Ha en fin tirsdag, klem fra meg:)

Tino sa...

Kjempesøte engler!
Slike risboller pleide vi alltid å lage hjemme til jul, knallgode er de.
Ha en fin dag videre!
Klem T

Tonemor sa...

Nydelige engler, og tusen takk for god oppskrift.
Klem Tone

Tovepia sa...

Disse risbollen var blant mine favoritter i oppveksten, skikkleig gode;)
Så flotte engler du har laget!! Har sett idepuffen sine, god ide!
Kos deg, klemmer fra meg;)

AnKa sa...

Knallfine engler, du er superflink.
Risboller har jeg en litt annen oppskrift på,uten delfiafett. Syns de ikke blir så mektige da.
Kanskje jeg må legge ut oppskrifta i bloggen:)
Ps.tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min.

Tina sa...

Hei og takk for besøket på bloggen min! For en nydelig blogg du har selv! Gleder meg til å bli mer kjent her inne , ja! Og ja, hvitt tover dårligere enn andre farger! Jeg må alltid tove den på en mer "rå" måte enn andre farger. Og så er det slik at grått tover aller best - visste du det? Andre farger tover også forskjellig, og jeg har en bok jeg skriver ned hvordan jeg tover ulik garntype og ulike farger og resultatet, for at jeg skal huske det til neste gang! Toving er en vitenskap! Ha en fin-.fin kveld!

Livet i Nord sa...

Trudde nesten du hadde bakt den fantastiske kaka, men ved nærmere ettersyn så den jo noe kunstig ut.
De englene ble jo kjempefine. Takk for tipset:D
God kveld og god uke videre:)

Tulip sa...

Nydelige engler. Nå ble jeg inspirert til å lage mine egne! Takk for tipset!

Related Posts with Thumbnails

Følgere