mandag 27. desember 2010

Juleferien over...

Brått var den over, den deilige juleferien, med altfor få dager... ;)


I år var det 5. julehøytiden vi tilbrakte på hytta.


Hele juleferien har det vært et herlig vintervær her nord.  Temperaturen har ligget fra null til -2 grader.  Litt sne har vi fått, og ikke minst - det har vært vindstille :)) Skiturer ute i skogen ble det også tid til, noe som veide opp for inntak av veldig mye god julemat... :) 


Einekvister i melkespann duger som juletre...


Litt hjemmelaga julepynt; vikle-engler,  fargerik nabbi-stjerne laget av nevø og den fiiine flette-dompappen som var julegavepynt i fjor...


Under juletreet hjemme hos snille mamma og gode pappa var det mange store og små, harde og myke pakker...


Tradisjonen tro brukes julaftenkjolen kun den ene dagen i året :) I år for 15. julaften på rad... Kjolen, som er kjøpt i London for ex-antall år siden,  har en fløyels-topp med klokke-ermer og skjørt av viskose.


En liten boxer-nisse :)


De siste dagene før jul og julehøytiden har rast av gårde.  Det har ikke blitt så mye blogging som ønskelig, pga. feil på fibernettet hjemme og et fryktelig tregt mobil-bredbånd på hytta.  Skal nå ta en liten blogg-runde :)


I morgen en ny arbeidsdagAlltid hyggelig å treffe kollegene igjen etter noen fridager.  Ha en finfin romjulstirsdag - uansett om du har fritt og kan sove lenge eller om du må på jobb :)))

10 kommentarer:

ide-puffen sa...

Heia i romjulen. Ser ut som dere har hatt deilige dager. Rart med det været gitt. Kaldt og snø i sør. I Namsos har det vært 50 dager sammenhengende med kuldegrader så langt i vinter. Vi kan like gjerne ha regn i julen så noe er forandret. Men jeg liker at det er hvitt og kaldt ute. Rent og lyst.
Når det gjelder vaskemaskinene tenkte vi på å sjekke bak i pumpeområdet. Rart den skulle dø så ung ja. Jeg har jo tøvet ganske mye selv og så tenkte jeg på hundeputer/tepper fulle av hundehår som også kunne ha satt seg fast. Må sjekke det i morgen. Føles så bortkastede penger, noe det ikke er i overflod av nå før januar, årets største regning måned.
Ha en flott dag på jobb. Vi har fri hele jula og skal på litt mellomjulssalg i morgen he he(ikke vaskemaskin!!!! håper vi)
God natt fra meg.

ide-puffen sa...

Jeg har tøvet mye også, men mente tovet selvfølgelig ha ha ha

Villblomsten sa...

Ser koselig ut :-)
Jul på hytten :-)

Her i Bergen er det 10-15 minusgrader !
så selv om vi har masse snø og bra vær , er det nesten for kaldt å være ute ..

Jeg trodde først du hadde fått deg en liten valp :-)
før jeg så det var en "bamse" :-)
hihi :-)

Tino sa...

Så koselig med julefeiring på hytta. Fine bilder fra koselig feiring, og en herlig liten boxernisse.
Nyt romjulsdagene videre,
Klem T

Havfruen sa...

Julefeiring på hytta er topp:)Det har vi også gjort noen år. Einerkvister som juletre, brukte vi også...jeg vurderer faktisk å begynne med det her hjemme også:)
Søt boxer-nisse:))
Nyt dagene videre, klem fra meg:)

Tovepia sa...

Så ut som hytta di lå i nisseland i herlige omgivelser!
Så flott med einer i melkespannet!!
Jeg har også et skjørt jeg har brukt hver julaften i alle år:O)...sånn skal det være!
Kos deg videre i romjula og klem fra meg;)

Seascape sa...

Hei på deg :-) Takk for kommentaren i bloggen min. Kjempe moro for da fant jeg veien til bloggen din. Så mange fine nisser du har strikket, riktig søte og sjarmerende var de. Ha en riktig fin romjul.

MissMette sa...

Hei Randi
Tusen takk for koselige hilsener inne hos meg ♥ Koselige bilder du viser, og så herlig med julefeiring på hytta :) Ønsker deg en fortsatt fin romjul, klem fra Mette

Bente`s Hobbyrom sa...

Dette så utrolig herlig ut med jul på hytta :0) Den kjolen er jo kjempegøy , tenk når den blir antikvarisk , herlig :0)Ønsker deg og dine et Godt Nyttår og en herlig romjul.

Josefine sa...

Hei på deg..

Wow for en fin hytte dere har! Må ha vært en drøm å feire julen her, heldige du:)
Og så fin du var i julekjolen din..

Tusen takk for alltid så hyggelige besøk hos meg.
Ønsker deg og dine et riktig GODT NYTTÅR, så blogges vi, stor klem

Related Posts with Thumbnails

Følgere