onsdag 7. desember 2011

Krambodbesøk, Hamsun og møte med Ruth...

I løpet av den ovale helgen til Nordlands hovedstad, ble det lørdag tid for en liten avstikker til Kjerringøy, og besøk innom kramboden :)


Fryd for øyet :)






Flotte, gamle bygninger på det gamle handelsstedet, etter sigende et av landets best bevarte,  og hadde sin storhetstidslutten av 1800-tallet. Kramboden, som betegnes som en stemningsfull og spennende museumsbutikk, til venstre.


Hamsuns "Benoni og Rosa" TV-serie ble spilt inn her på Kjerringøy på midten av nitti-tallet. Filmen "Jeg er Dina" i år totusenog to.


Mere nostalgiske varer, deriblant Firkløver, drops, Tomtens fluefanger :)


Og ikke minst... Badetabletter med et kjent navn ;) Sikkert et must før i tiden :D (Hmm, ganske ulogisk navn egentlig)


Et besøk innom Zahlfjøset og Karl Erik Harrs bildeutstilling med teamer fra Hamsuns store verker er et must.  Der fins også salgsutstilling, hvor en kan kjøpe kunst av flere billedkunstnere.



På tur med flere helfrelste boxer-diggere, var nok møtet med den fire mnd gamle boxervalpen Ruth, det største samtaleemnet i ettertid ;)


Nok en dag i denne førjulstida er straks over.. Kun 17 dager til jul.  Er du i rute med alle gjøremål? Det er ikke jeg...
Ha en trivelig torsdag!

8 kommentarer:

Trude`s hverdag sa...

Åååååå Ruth er bare vakker da, er helt betatt av denne rasen jeg:-) Ønsker deg en fin-fin uke :-) Klem Trude

Tino sa...

For et flott sted, og så godt bevart. Ruth var skjønn da, og herlig navn på en boxer forressten.
Jeg er ikke i rute med mine julegjøremål,men jul blir det vel uansett ;)
Ønsker deg en fin dag,
Klem T

AnKa sa...

Nordland er vakkert, og WOW sier jeg bare: så mye lekkert i kramboden. Gid den som hadde hatt en sekk med penger å kunnet gå litt 'amok':)
Ha en flotters dag.

Marianne sa...

Så mange fine bilder:)
Koselig blogg du har:)

Hilsen fra Marianne

Ingrid Tunheim sa...

Hei, stakk bare innom her en tur jeg, koselig blogg!

Og, gratulerer med overstått dag og feiring ser jeg nedenfor her.

Tonemor sa...

Høretes ut som en trivelig tur, likte den kramboden. Der skulle man ha vært.
Kos deg i førjulstiden
Klem Tone

ide-puffen sa...

Så herlig. Jeg elsker slike historiske steder. Tenk når det yret av liv og fiskere der. Elsker alle bøkene til Hamsun også. Ingen beskriver kjærligheten og nordlands naturen bedre.
Sååååå søt boxer. Spent på om Havfruen skaffer seg hvit valp hi hi.
Ha en vakker helg
Randi

Turid sa...

For et flott innlegg - vet jo om alt det her , men har ikke vært der . Trur nok æ må krysse av Kjerringøy på "reisekartet" mitt- takk for at du deler!

Related Posts with Thumbnails

Følgere