søndag 21. mars 2010

Hyttekos...

Helga ble tilbrakt på hyttaHyttelivet er bare avslappende med kos, mat, trim, sosialt liv, bare-være-alene liv, egentlig som du sjøl måtte ønske.  Og etter at vi fikk strøm på hytta sist høst, må vi nok innrømme at hyttelivet er blitt endret.   For det første merkes det på inne-temperaturen.  Etter par timer med fyring er hytta gjennomvarm selv vinterstid :)


En annen ting; Fruen i hytta behøver ikke hjelp til å fyre igang aggregat.  Så i helga vanket det nybakte boller. :)

Litt juks ;)  Ferdigblanda, bare å tilsette gjær og vann...  Det må det være lov til på hytta :)


I år har det vært så kaldt at vannet er frosent. Vi får derfor ikke dusjet. Egentlig bare et luksusproblem, da badstuen er blitt mindre benyttet etterat vi fikk installert varmtvann for under to år siden. Badstu hører hyttelivet til  :)


Veien opp til hytta måtte brøytes.  Det sies at det aldri har lagt seg så mye sne der siden hytta ble bygd på midten av 90-tallet.


For Burre er hyttelivet paradis :)  Han slipper å stå i band og løper fritt.  I helga fikk han seg også ei ny venninne; lille Emma på rundt 11 uker, tilhørende et av husene i nabolaget.

 Valper er fryktelig lekne og ertelystne :)  Skjønne valpen...

Litt barnevakt må man vel kunne være, tenker Burre....

Herlig bilde, måtte bare ta det med :)

Vel, nok for i dag... Suss fra Burre

Bare små innblikk hvordan livet er på hytta ute ved fjorden :) Mere innlegg kommer nok utover våren. 

God søndagskveld ønskes dere fra ei med gnagsår etter årets første skitur :/ :)

7 kommentarer:

Tovepia sa...

Du ser ut til å ha hatt ei kjempehelg;) Jeg har kun gått på føttene, og fy det var glatt!

Nå gleder jeg meg til å dra på hytta i påska, men det blir ved sjøen, og da vil jeg ikke ha snø;)
Ha en god ukestart og klem;)

Havfruen sa...

Vi har samme tittel på innleggene våre ikveld:)
Herlige bilder og flotte hunder som blir kjent:)
Hyttelivet er vel det herligste som finnes vel? Man må oppleve det for å skjønne det. Jeg er oppvokst med hytte uten vann og er vant til å ta en "Monsen" men nyhter å dusje nå da:) Vi bruker hytta mye, mange har spurt oss: åssen gidder dere reise på hytta i gråværet? hehe...skjønner ikke spørsmålet en gang:)
Nyt kvelden videre, klem fra meg:)

Christin sa...

Mmmm, nå fikk jeg lyst på skillingboller, de ser gode ut. Flotte hundebilder og så deilig å få løpe fritt. Strøm og varmtvann er et must på hytta, synes jeg, særlig på denne tiden av året.
Kos dere på denne søndagskvelden, klem :)

Berit T sa...

Dette såg helt herlig ut. Nydelig vær og skikkelig påskestemning. Flotte hunder som storkoste seg ilag.
Vi er spente på om vi kommer oss på hytta i påsken. Vannet frøs rett over jul og er fremdeles ikke tint, så spennende dager nå. Min mann skal dit imorgon igjen for tredje gang for å prøve å tine, men når en ikke vet hvor det er så er det ikke enkelt. For er det i bakken så må det jo gå sin gang antagelig, men vi er oppe i 8 grader nå om dagen så håpet er der.
baksten din såg fristende ut. Jeg baker også mye gjærbakst når vi er på hytta, herlig med nybakt.

Ha en fin ny uke.

Tulip sa...

Å nå fikk jeg jammen meg lyst på hytte, men det får bli med drømmen!

Koselig med hjemmebakst på hytta. Så gode de så ut!

Klem

Kobra sa...

For noen herlige hunder!!! Ser ut som en koselig vintertur! Vi har hatt en fantastisk vinter iår, men må nok si at jeg gleder meg veldig til sol og sommer!!

Unknown sa...

Hytteliv e å kose seg der med det man liker. Æ bruker også bake brød,rundstykker,pitabrød og masse annet godt på hytta. Man får sånn ro når gjærdeigen står til heving og man kan kose seg med fersk brød lukt i stua.
Nå har æ lagt ut oppskriften av blodklubba på bloggen min, der e det og bilder av herligheten.

Related Posts with Thumbnails

Følgere