tirsdag 19. januar 2010

Søsterstrikk

I mine skap fins det flere gamle "skatter", som jeg ikke har hjerte til å kaste...

Her er en av dem; en off-white genser i aran-strikk, som min storesøster har strikket for maaange år siden. Genseren er så fin, men fasongen er helt ut! Derfor lurer jeg på hva jeg skal gjøre med den. (???)


Den er bred, slik det skulle være den gang på midten av 90-tallet, da den ble strikket. Og ermene er ditto kort, slik at bred bol + kort erme = akkurat passe :) Tenkte først å lage en ny og smalere genser, men da blir ermene kun knapt 3/4 lange. Garnet får man ikke tak i, det er kjøpt i England den gang da...
Kanskje en pute slik som her (???) : http://www.chatrinesliving.com/2009/04/genseren-som-ble-til-en-pute.html
Får fundere litt mere, og idèer taes imot med takk!
Fikk plutselig litt mere prosjekter enn hva som var planlagt for ei uke siden. Skal komme tilbake til det ved en senere anledning... men! kan bare nevne at det er store ting på gang :)
Ha en fin vinterkveld :)

2 kommentarer:

Beate sa...

oj, det var den genseren... Når har den blitt til? Får tenke litt på nye muligheter for den...

Randis side sa...

E ikke helt sikker på når du strikka den... Husker ihvertfall at æ bare fikk det ene ermet i julegave og så kom resten av genseren i mars :) Så måtte æ sy ermet på sjøl. Artig va det ihvertfall! Du bodde i London da :) Må ha vært i `96!

Related Posts with Thumbnails

Følgere